Actueel aanbod boten

Waddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AKWaddenkruiser 10.80 AK

Waddenkruiser 10.80 AK

Prijs:
Verkocht
Bouwjaar:
1967
Afmetingen:
10,80 m x 3,10 m x 1,10 m
Materiaal:
Staal

Vraag meer informatie over de Waddenkruiser 10.80 AK

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Subject:
Contact

Stuur de advertentie van de Waddenkruiser 10.80 AK door naar een vriend

Naam vriend:
E-mail vriend:
Uw naam:
Uw e-mail:
Ik ontvang graag een kopie
Subject
Opmerkingen:
Doorsturen

Waddenkruiser 10.80 AK

Een zeewaardig motorjacht uit 1967 is nooit vanzelfsprekend een goede aankoop. Dit schip is echter de uitzondering die de regel bevestigt. Catharina is uitstekend onderhouden en ligt vanaf 1990 in het schiphuis als ze niet wordt gebruikt. In 1991 is zij geheel opnieuw betimmerd en is ook de achterkajuit vergroot. In de loop der jaren is er nog veel meer aangepast. Het is daarmee geen luxe schip geworden maar een vuilwatertank, elektrisch toilet, zonnepanelen, ankerlier, davits, vensters in aluminium en boegschroef heeft zij wel. Daarnaast is de originele motor volledig gereviseerd en is het schip gestraald. Bijzonder is de zorgvuldig bewaarde en uitgebreide documentatie van het schip. Zelfs elektrische schema's zijn aanwezig. Niet minder interessant zijn de originele foto's van de bouw destijds waarop ook het halfrondspant onderwaterschip met waaiersteven goed tot zijn recht komt. Zie daarvoor onze Facebookpagina.

Onze opmerkingen

  • Complimenten voor de huidige tweede eigenaar. Aan alles is te zien dat er met hart en ziel aan de boot is gewerkt. Helaas ging de leeftijd een rol spelen en daarom is afgelopen winter de boot niet uit het water gehaald voor nieuwe antifouling. Dat werd altijd om de 4-5 jaar gedaan en zal dus komende winter gedaan moeten worden.
  • Na het stralen is het gehele schip in 2-componenten verf gezet. De opbouw is bewust niet geplamuurd en het schilderwerk is de afgelopen jaren zelf bijgehouden. Verwacht dus geen strak en superglanzend schip. Roestplekjes zijn echter nauwelijks te bespeuren.
  • Samen met een servicemonteur hebben wij het schip geïnspecteerd en nagekeken. De verkoper wil graag een goede boot verkopen. Er zijn dan ook twee accu's vervangen en de nieuwe eigenaar mag de lekkende brandstofpomp voor rekening van de verkoper laten repareren bij Cornelder Scheepstechniek in Grou. Cornelder zal voor zijn rekening ook nog de lekkende afsluiter van het peilglas repareren.
  • Bent u serieus geinteresseerd en wilt u het schip bezichtigen in het schiphuis in Burgum? Neem dan contact met ons op.

Bezoek onze website voor veel meer informatie. Wilt u nog meer foto's zien met toelichting? Kijk dan op onze facebookpagina.



Algemeen

MerkWaddenkruiser
Model10.80 AK
Afmetingen10,80 m x 3,10 m x 1,10 m
RompvormRondspant Halfrondspant met waaiersteven.
Dek en opbouw materiaalStaal
RamenIn aluminium. Vetus (1996).
Achterkajuit (AK)
BesturingStuurwiel Mechanisch met ketting en tandwieloverbrenging.
Waterverplaatsing10.000 kg
Doorvaarthoogte normaal2,6 m
Kruiphoogte260 cm
Diepgang110 cm
WerfB. Gruis Jachtbouw Steendam
LigplaatsSchiphuizen Jachthaven De Dobbe Mr W M Oppedijk van Veenweg 20 9251 GA Burgum
CEVrijgesteld
Opmerkingen
  • Onderwaterschip gestraald in 2000.
  • Romp in 1991 ontdaan van de originele zinkcompound, Opnieuw geplamuurd met epoxyplamuur en geschilderd met tweecomponentenverfsysteem. In 2000 weer geheel geschilderd. Daarna structureel goed onderhoud.
  • Dekken en opbouw plamuurvrij en en in 1-component geschilderd.
  • Lengte waterlijn: 1050 cm
  • Romp: halfronde knikspant, staal 5 mm. In 2009 verlengd met zwemplateau 4 mm staal.
  • Dooskiel: 5 mm staal
  • Kielzool: 18 mm staal
  • Opbouw: 4 mm staal. In 1991 achterkajuit vergroot.
  • Spanten: 6x50 mm staal
  • Deuren kajuit: teak
  • Isolatie: tempex, brandremmend
  • Stuurwiel: Stazo

Accommodatie

Salon:
Indeling en verblijfsruimtes: Zie lay-out hieronder.
Stahoogte: 185 cm
Zie alle exacte stahoogtes hieronder.
Hutten: 1
Zie lay-out hieronder.
Slaapplaatsen: Vast: 2 Extra: 2
Zie afmetingen bedden hieronder.
Type interieur: Klassiek, warm
Kleur stoffering: Beige
Matrassen:
Kussens:
Gordijnen:
Watertank & materiaal: 300 liter Staal
Geïntegreerd in bodem casco. Gecementeerd.
Vuilwatertank & materiaal: 80 liter Kunststof
HTS (2010)
Vuilwatertankmeter:
Vuilwatertank afvoerpomp:
Dekafzuiging vuilwater:
Watersysteem: Druksysteem
Jabsco Jabsco 3,4 bar 11l/min (2006).
Buitenwater: dekwaspomp
Toiletten: 1 Elektrisch Vacuflush SO4806 (2010)
Radio/CD-speler:
Kooktoestel & brandstof: 3 pit(ten) Gas
Smev 924 (1991)
Koelkast & voeding: 41 liter Gas + elektrisch
Electrolux RM185 (1996)
Verwarming: hete lucht Trumatic gas. Slaat in storing.
Opmerkingen:

Lay-out

  • Achterdek met centrale stuurpositie.
  • Salon met grote hoekbank. Aan weerszijden teak schuifdeur. Stuurstand aan bakboord.
  • Achterkajuit met tweepersoons bed, bankje en kastenwand.
  • Voorkajuit met aan bakboord de toiletruimte met elektrisch toilet en wasbakje. Aan stuurboord de langsscheepse keuken.
  • Voorin royale banken die ook omgebouwd kunnen worden tot tweepersoons bed.

Stahoogtes (cm)

  • Salon: 183
  • Achterkajuit: 169
  • Voorkajuit: 183
  • Toiletruimte: 182

Afmetingen bedden (cm):

  • Achterkajuit: 193 x 130 (dit bed kan relatief eenovudige vergroot worden tot een lengte van ca. 220 en een breedte van ca. 145 cm).
  • Voorkajuit/dinette: 220 x 130

Navigatie en elektronica

Navigatieverlichting:
Roerstandaanwijzer:
Marifoon: RAY50 VNF (2017)
Opmerkingen:
  • Camera: achteruitkijkcamera Elro, Park 5

Motor en elektra

Aantal identieke motoren: 1
Start type: Elektrisch
Type: Binnenboord
Merk: Thornycroft
Volledig gereviseerd in 1999.
Model: Fordson Major 592 E serienummer DC-8F7/500/500
Serienummer: 220-148
Bouwjaar: 1965
Aantal cilinders: 4
Vermogen: 63 pk
Urenteller:
Draaiuren: 1.563
Na revisie.
Brandstof: Diesel
Verbruik: 3,5 liter/uur
Keerkoppeling: Velvet AS3 71C, 2,10:1, nr. 2735. Gereviseerd in 2003 bij Bakker IJlst.
Overbrenging: Schroefas
Voortstuwing: Schroef
Drieblads, 12 x 21", linksdraaiend, brons. Opnieuw gebalanceerd in 2001.
Koeling: Indirect
Brandstoftank aantal: 1
Totale inhoud brandstoftank(s): 200 liter
Materiaal brandstoftank: Staal
Max snelheid: 13 km/u
Kruissnelheid: 11 km/u
Brandstoftankmeter: Camptronix CT25 (1996)
Toerenteller: AC Delco
Temperatuurmeter: (1999)
Boegschroef: Elektrisch
Vetus BOW5512A (2009).
Accu: 3 x
Staraccu: 160 Ah AGM Deep Cycle (nieuw 2024), lichtaccu :160 Ah AGM Deep Cycle (nieuw 2024), boegschroefaccu 108 Ah.
Dynamo: 65 A
New Holland (2009)
Accumonitor:
Omvormer: 300 Watt
Belkin
Zonnepaneel: 170 Watt
2x BP 85W (2003)
Verbruiksmonitor:
Voltage: 12V
Opmerkingen:
  • Schroefas: rvs 45 mm (2001)
  • Smering schroefas: vet
  • Asafdichting: Gland brons, vetpakking
  • Flexibele koppeling: Scatra homokimeet/stuwdruklager type 20200 (1993)
  • Uitlaatsysteem: Vetus watergekoeld, waterlock rvs, kunststof demper (1992)
  • Geluidsisolatie: Motor in multiplex kist met oliebestendig gesloten celisolatie (1992)

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal: Poolanker. Gegalvaniseerd
Anker bevestiging: Ketting
Ankerlier: Hand
Vetus.
Bimini:
Dekzeil(en):
Zeerailing:
Zwemplatform: Geïntegreerd (2009).
Zwemtrap: Rvs opklapbaar (2009).
Schaar: Voor onder kruismast.
Davits: 370 kg. Met twee handlieren (2003).
Stootwillen, lijnen:
Opmerkingen:
  • Windscherm: Vetus klapbaar en wegneembaar (2001)
  • Afdekking: Kleed over windscherm en buitenstuurstand (2017)

Veiligheid

Brandblusser:
Gasbun met afvoer: Geïntegreerd in dek achterkajuit. Met lichtgewicht BP kunststof flessen.