Actueel aanbod boten

Woudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AKWoudenberg Rondspantkruiser 980 AK

Woudenberg Rondspantkruiser 980 AK

Prijs:
€ 27.500
Bouwjaar:
1967
Afmetingen:
9,80 m x 3,00 m x 0,80 m
Materiaal:
Staal

Vraag meer informatie over de Woudenberg Rondspantkruiser 980 AK

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Subject:
Contact

Stuur de advertentie van de Woudenberg Rondspantkruiser 980 AK door naar een vriend

Naam vriend:
E-mail vriend:
Uw naam:
Uw e-mail:
Ik ontvang graag een kopie
Subject
Opmerkingen:
Doorsturen

Woudenberg Rondspantkruiser 980 AK

Wij waren op slag verliefd toen we dit scheepje vorig jaar voor het eerst zagen. Het exterieur oogt als een vrijwel nieuw schip met de rvs-relingen en ramen in aluminium. Het vele hoogglans gelakte houtwerk geeft extra cachet aan de buitenkant. Zij is ook prima onderhouden en er is zoveel vernieuwd dat het bijna te mooi was om waar te zijn. En dat in combinatie met de klassieke lijnen en elementen en natuurlijk het rondspant onderwaterschip. Hoewel de boot niet afgeladen is met luxe opties ontbreekt het aan weinig. Er is een boegschroef, heteluchtverwarming, compressor koelkast, walstroom, combi omvormer/acculader en zelfs twee tv's. De vaareigenschappen met de beresterke Ford Lehman zijn geweldig.

TIP 1: Kijk voor veel meer foto's en extra informatie op onze website.
TIP 2: Meer dan 100 foto's met toelichting staan op onze Facebookpagina. Deze zijn ook zonder account te bekijken.

Onze opmerkingen

  • De afgelopen vijftien jaar is er heel veel vernieuwd. Grote delen van de betimmering zijn vervangen en er is nieuwe stoffering, de relingen zijn als nieuw, de elektrische installatie is vrijwel nieuw en het gehele schip is gestraald en daarna gespoten. Ook alle slangen en doorvoeren (met afsluiters) zijn vernieuwd. Alles is door professionals uit de jachtbouw gedaan en dat is te zien.
  • Heeft de boot dan geen minpunten? De stahoogte kan beperkend zijn (In de tent op het achterdek kan je alleen zitten. Hetzelfde geldt voor het toilet). De toiletruimte en de keuken zijn nog in originele staat en de ruimte in de voormalige stuurhut biedt net plaats aan twee kuipstoeltjes. Ook de toegang vanaf het gangboord tot het achterdek is krap. De eigenaren liepen daarom altijd binnendoor naar het achterdek. Een gasbun is er niet. De gasfles staat in de (geventileerde) toiletruimte.
  • Technische gebreken zijn er wat ons betreft en de eigenaar niet. Alles is tot in de puntjes verzorgd en werkt zoals zou moeten. Zeer betrouwbaar!
  • De boot heeft geen antifouling. Het onderwaterschip is gecoat met epoxy en ieder jaar wordt het schoongespoten.
  • In het najaar en winter ligt de boot in een schiphuis.
  • Bent u serieus geinteresseerd? Dan kunt u het schip op afspraak bezichtigen in Grou.


Algemeen

MerkWoudenberg
ModelRondspantkruiser 980 AK
Afmetingen9,80 m x 3,00 m x 0,80 m
RompvormRondspant
Dek en opbouw materiaalStaal
RamenIn aluminium.
Achterkajuit (AK)
BesturingStuurwiel Hydraulisch.
Waterverplaatsing8.000 kg
Doorvaarthoogte normaal2,25 m Met windschermen 270 cm, met tent 300 cm en met mast 320 cm.
Kruiphoogte225 cm
Diepgang80 cm
WerfJacht-Bootbouw Woudenberg Dordrecht
OntwerperA. Woudenberg
LigplaatsOedsmawei 10, 9001 ZJ Grou
CE

Accommodatie

Salon:
Indeling en verblijfsruimtes: Achterdek met cabriokap en stuurstand - Stuurhut/salon met kastjes rondom en zijdeurtjes. Tevens toegang tot achterdek. Centraal de voormalige stuurkast - Achterkajuit met royaal tweepersoonsbed en kastenwand - Voorkajuit met aan stuurboord de langsscheepse bank en tv. Aan bakboordzijde de dinette - In de voorpiek aan beide zijden de keuken en de toiletruimte.
Stahoogte: 185 cm
Stahoogte tent ca. 150 cm - Salon/stuurhut 185 cm - Achterhut 165 cm - Voorkajuit 180 cm - Toiletruimte 128 cm.
Eethoek:
Hutten: 1
Slaapplaatsen: Vast: 2 Extra: 3
Afmetingen bed achterhut 210 x 150 cm - Dinette 200 x 125 - Langsscheepse bank 190 x 80 cm.
Type interieur: Klassiek, warm
Voornamelijk mahonie betimmerd.
Matrassen:
Kussens:
Gordijnen:
Watertank & materiaal: 200 liter Rvs
Onder vloer in voorkajuit.
Watertankmeter:
Watersysteem: Druksysteem
Buitenwater: dekwaspomp
Toiletten: 1 Handmatig
TV: Twee stuks.
Radio/CD-speler:
Kooktoestel & brandstof: 3 pit(ten) Gas
Koelkast & voeding: 85 liter Elektrisch
Indel Webasto compressor.
Vriezer: 7 liter
In koelkast.
Verwarming: hete lucht Eberspächer diesel.

Navigatie en elektronica

Navigatieverlichting:

Motor en elektra

Aantal identieke motoren: 1
Start type: Elektrisch
Type: Binnenboord
Merk: Ford Lehman
Model: 2301E
Bouwjaar: 1967
Aantal cilinders: 6
Vermogen: 120 pk
Urenteller:
Draaiuren: 1.437
Dit zijn de draaiuren sinds het nieuwe dashboardpaneel is gemonteerd. Draaiuren daarvoor zijn onbekend.
Brandstof: Diesel
Verbruik: 4 liter/uur
Keerkoppeling: Velvet Drive 10-17-010. Ratio 2,1:1. Serienummer 3011.
Overbrenging: Schroefas
Voortstuwing: Schroef
Koeling: Indirect
Watergekoelde uitlaat.
Brandstoftank aantal: 2
Tanks aan weerszijden machinekamer.
Totale inhoud brandstoftank(s): 310 liter
Materiaal brandstoftank: Staal
Max snelheid: 15 km/u
Kruissnelheid: 12 km/u
Brandstoftankmeter: Vetus
Toerenteller: Vetus
Oliedrukmeter: Vetus
Temperatuurmeter: Vetus
Boegschroef: Elektrisch
Vetus 50 kgf
Accu: 3 x
Startaccu 125 Ah - Huishoudaccu's 2 x 170 Ah
Acculader: 50 A
Victron Multiplus 12/1200/50
Dynamo:
Accumonitor:
Omvormer: 1.200 Watt
Victron Multiplus 12/1200/50
Voltmeter:
Walstroom: Met aardlek.
Walstroomkabel:
Verbruiksmonitor:
Voltage: 12V 220V

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal: 1 x Bruce anker Gegalvaniseerd
Rvs ankerplaat.
Anker bevestiging: Ketting
Ankerlier: Elektrisch
Met afstandsbediening.
Buiskap: Cabriokap (geen stahoogte om model en formaat in lijn met het schip te houden)
Zeerailing: Rvs met schuifsluiting aan weerszijden. Reling rond achterdek met teak belegd en hoogglans gelakt.
Zwemplatform: Rvs met teak belegd.
Zwemtrap: Rvs klapbaar met teak belegd.
Stootwillen, lijnen:
Opmerkingen:
  • Kopleguaan
  • Siermast strijkbaar in rvs mastvoet
  • Ramen in aluminium
  • Patrijspoorten aluminium klapbaar in voorschip en achterschip.
  • Bolders rvs
  • Fenderhouders rvs
  • Relingkleed rond achterdek
  • Schuurlijsten rvs
  • Vluchtluik in voordek
  • Vluchtluik transparant in voorkajuit
  • Pikhaaksteunen rvs
  • Windschermen aluminium klapbaar

Veiligheid