Gastenboek

GASTENBOEK Lees de ervaringen van onze klanten of schrijf een bericht over uw ervaringen met ons.

Plaats een nieuw bericht

 
 
 
 
 
 
 
Velden met * zijn verplicht.
Uw e-mail adres wordt niet getoond in uw bericht.
Het is mogelijk dat uw bericht pas wordt getoond na een controle van ons.
We behouden het recht om berichten te bewerken of te verwijderen.
144 berichten.
 Gemiddelde waardering: 5,00 van de 5 (12 stemmen)
Wim van der Ven heeft geschreven op 28 februari 2009
Een geweldig mooie site. Actueel, informatief. Een plezier om hier doorheen te lopen. Vriendelijke vaargroet, Wim.
... Wissel deze metabox.
Henk Boer heeft geschreven op 18 februari 2009
In uw nieuwsbrief trof me uw opmerking over het mooier voorstellen van de te verkopen boot dan ie in werkelijkheid is.

Ter bevestiging een verhaaltje waar u misschien wat aan heeft als tegenprestatie voor de gratis nieuwsbrief (die ik met plezier lees vanwege uw betrokkenheid en persoonlijke noot).

Twee jaar geleden wilden wij onze 8,6m Altena inruilen tegen een iets grotere boot met meer luxe. Acht jaar geleden hadden we een Altena zo goed als casco gekocht, zwaar verwaarloosd. Elk jaar wat investeren maakte het tot een leuk bootje tot het noodlot toesloeg: motor total-loss. We kochten een andere motor, die totaal versleten bleek te zijn, voor 5000 euro. De hierop volgende procedure wonnen we maar dat duurde anderhalf jaar en u wilt niet weten hoe snel een boot van je afgaat als je er niets aan doet. Uiteindelijk dus een echt gereviseerde motor erin, het schilderwerk ingehaald en het afwerkplan voortgezet. Vrouwlief wilde veel meer luxe dus keken we wat rond. We kregen op een advertentie een Tjeukermeerkruiser voor erg weinig aangeboden, het te verwachten werk konden we zelf dus kopen die handel. De Altena moest toen verkocht worden en daar gaat dit verhaal om.

Wijs geworden door de ervaringen tijdens onze zoektocht (boten van bijna 30.000 euro met totaal doorgerotte ramen, kapotte motoren, indelingen uit het jaar nul, versleten bekleding, tjonge wat een ramp en wat een bevreemding dat mensen zoveel voor een volledig verwaarloosd scheepje durven vragen) heb ik foto's genomen en een advertentie gezet. En precies vermeld hoe de zaken ervoor stonden. Weet u wat? In drie weken tijd stond het gevraagde bedrag op onze rekening en de opmerking van de vrouw van het echtpaar herinnerde me ik me toe ik uw stukje las: "Dit is de eerste boot die precies zo is als in de advertentie gezegd is".

Natuurlijk is een Altena een prachtig schip, stoer en superdegelijk. Een lust voor het oog. Maar toch.... die mensen kwamen uit Den Helder naar Woerden om te kijken en troffen precies de boot aan die ze verwachtten.

Het beste verkoopargument. U heeft het goed.

Succes met uw handel.
... Wissel deze metabox.
Henk Corver heeft geschreven op 11 december 2008
Reeds een ruime maand geleden is "mijn" stevenvlet dan overgedragen aan de nieuwe eigenaar. Ik ben erg blij met het feit dat de boot een goede nieuwe enthousiaste baas heeft gevonden, dankzij de inspanningen van Martin Dijkhuizen. Ik kan hierbij aan toevoegen dat ik zeer tevreden ben over de bemoeienissen van de fa. Overwijk . Mijn reactie is door mijn drukte wat laat maar zeer gemeend.
Vriendelijk dank en succes met de firma.
Henk Corver jr
... Wissel deze metabox.
Henkjan Meijers heeft geschreven op 6 december 2008
Beste Homme,

Onterechte kritiek

Ik zat, onder het genot van een glaasje wijn, jouw gastenboek te lezen. Tot mijn verbazing las ik het al gedateerde bericht op 30 maart 2008 van een ‘bezoeker’. Ondanks dat er al vele maanden zijn verstreken, ga ik er toch op reageren, omdat de kritiek meer dan onterecht is.
Waarschijnlijk is de bezoeker zelf makelaar en ondervindt hij of zij veel last van de nieuwe generatie botenverkopers. Dat is een generatie, die zich wel inzet voor klanten en potentiële kopers. Dat doen zij zonder een arrogantie ten toon te spreiden waar je het Sneekermeer mee kan vullen, zoals menig, zichzelf gerenommeerd (dit bijvoeglijk naamwoord wordt door de schrijver ook nog eens verkeerd gespeld in zijn bericht) makelaar noemend, wel doet.
In onze zoektocht naar een nieuwe boot zijn we ze vaak tegen gekomen; de iets te vettige veertiger, zittend achter zijn meer dan mooie bureau, al dan niet sigaren rokend. Echter met geen enkele belangstelling voor zijn potentiële klant. En in onze zoektocht was ik niet de enige, die dit ondervond. Hierbij wil ik ook graag opmerken dat ik ook prima, inderdaad gerenommeerde, wel geïnteresseerde makelaars ben tegengekomen, maar die kan ik op een hand tellen.
Tranentrekkend zijn de advertenties van menig makelaar, waar soms een enkele foto en 3 regels tekst de aangeboden boot moeten gaan verkopen. Die arme bootbezitter, die heel zijn ziel en zaligheid in de schoot van dit soort makelaars heeft gelegd. Marktplaats is een van de meest bezochte internetsites van Nederland, indien het om vraag en aanbod gaat. Dus als je publiek wilt trekken voor je aanbod, moet je daar zijn. Mensen komen dan op jouw site terecht, waar ze een zeer complete omschrijving in woord en beeld van het schip aantreffen. En, een consument gaat alleen kijken als hij of zij geïnteresseerd is! Ik zoek namelijk wel eens een nieuwe auto, maar ga alleen op de site van Ford of Opel kijken en niet op die van BMW.
Homme, ga vooral door met de goede manier van zaken doen. En ik hoop, dat je er nog meer succes mee gaat behalen, want dat verdien je namelijk doordat je hard werkt, iedereen respect toont en staat voor wat je zegt.
Stiekem hoop ik dat deze bezoeker mijn verhaal leest en zich nog eens achter zijn oren krabt en zich realiseert dat hij een zeer respectloos verhaal, gebaseerd op niets in het gastenboek van een goede makelaar heeft geplaatst.

Henkjan Meijers (Agder 840)
... Wissel deze metabox.
Henkjan Meijers heeft geschreven op 6 december 2008
Toevoeging onterechte kritiek

In al mijn irritatie omtrent het bericht van de ‘bezoeker’ ben ik vergeten te melden, dat wij met Homme GEEN zaken hebben gedaan. Onze boot heeft enige tijd te koop gestaan bij Homme, maar wij hebben zelf de boot verkocht, aan een persoon die al langer geïnteresseerd was.
Hiermee wil ik graag aangeven dat mijn reactie zuiver geboren is uit het feit dat de kritiek zeer onterecht is en ik beschouw mijzelf dan min of meer ook als een objectieve deelnemer.
... Wissel deze metabox.
B heeft geschreven op 26 november 2008
Ik heb vorig jaar via jullie een boothuis gekocht in Burgum en ben over de gang van zaken hartstikke tevreden. Wat betreft de anonieme reactie op jou site, vast een jaloerse concurrent.
... Wissel deze metabox.
Hugo Rombout heeft geschreven op 18 november 2008
Aan Martin,
Het begrip en de steunbetuigingen bij het overlijden van mijn vader die ik van U mocht ontvangen hebben me goed gedaan. Dit geeft aan dat we niet te doen hebben met koele financiele bemiddeling, maar met warme menselijke handelingen. Bedankt !
Het leven gaat door ! Na het verlies van mijn zwager en mijn vader binnen 5 weken, hebben we besloten om de Stevenvlet vanuit Weesp naar haar thuishaven over te varen. Henk (vorige eigenaar) had ons aangeboden om ons een stukje te begeleiden tot Gouda. Een heel mooie geste die we in dankbaarheid hebben aangenomen. Vervolgens zijn we via de grote rivieren afgezakt naar Steenbergen. Zaterdagavond was het dan zover. Rond 18:30 u onze boot netjes aangemeerd. Vele felicitaties vielen ons ten deel, en enkele vrienden van het cafe Z'Onderzeil kwamen ons helpen ! Klasse !
Tijdens de overvaart nog geregeld contact gehad via het mobieltje met Martin en ook met Henk.( Denk je nog om de schroefas te smeren..) Allemaal heel fijn en gaf ons zo'n goed gevoel.
Henk en Martin, heel hartelijk dank voor alles wat je voor ons gedaan hebt. Dit alles past bij een heel professionele , vriendelijke en vooral warme menselijke bemiddeling. Succes met je bedrijf.
Groetjes, Hugo en Ina
... Wissel deze metabox.
Gerrit Rijpkema ( grijpkema@hotmail.com ) heeft geschreven op 11 oktober 2008
Op 17 Mei 2008 kwam het hoge woord er uit.Ik ben bang zei mijn vrouw, ik durf niet meer.
14 jaar geleden was ze in de Voorster sluis bij Kraggenburg gevallen tijdens het afmeren.Al die jaren is ze angstig geweest,maar nu had ze er genoeg van.
Tja, wat moet je dan???
Verkopen???Ik heb 3 weken nodig gehad on aan het idee te wennen. Via de Havenmeester van de "welle"uit Heerenveen kreeg ik Homme Overwijk zijn adres me de woorden "bel die maar eens"Op 8 Juni een afspraak met Homme gemaakt ondanks zijn Oma,s verjaardag was hij toch op die zondag beschikbaar.Ja, en dan gaat het veel sneller dan je verwacht,Ik moet er nog aan wennen maar op 29 September was die definitief verkocht>
Homme, voor mij ben je vooral een begrip volle en enthousiaste bemiddelaar hetgeen zowel voor de koper als de verkoper geldt.
Mijn Hartelijke dank en veel succes voor de toekomst.
Vriendelijke groeten, Gerrit Rijpkema, Hengelo Ov
... Wissel deze metabox.
Jan en Leidy ( jan.andringa@versatel.nl ) heeft geschreven op 29 september 2008
Homme, bedankt voor de prettige samenwerking en de zorgvuldige afhandeling van de veroop van onze boot. We wensen de nieuwe eigenaars veel vaarplezier en een "behouden vaart". We kunnen een ieder deze wijze van verkoop/aankoop van harte aanbevelen. We wensen Homme dan ook verder veel succes met zijn onderneming...
Groeten Jan en Leidy
... Wissel deze metabox.
J.W.D.Nijkamp ( jwdnijkamp@versatel.nl ) heeft geschreven op 25 augustus 2008
Hommage aan Homme,

Begin juni 2008 besloten wij onze Vechtkruiser te verkopen. Ons oog viel op Overwijk Jachtbemiddeling, in eerste instantie vanwege de uitstraling van de website.
Homme gaf aan, alleen boten te willen verkopen, die er netjes uitzagen. De afspraak werd gemaakt, dat hij eerst zou komen kijken.

Hij bleek een hartelijke man, met een heel unieke, transparante aanpak. De boot kwam in de verkoop bij Overwijk.
Ons viel het grote enthousiasme van Homme op. Hij reageerde 's ochtends vroeg, of 's avonds laat op mails en gaf net als op de site een persoonlijke noot aan elk gesprek of stukje tekst op de mail.

Overwijk heeft een heel grote actieradius voor wat betreft de klantenkring. Beslist een enorm bereik, klasse.
Dat liet zich vertalen in een groot aantal bezichtigingen van onze Vechtkruiser. Na onze vakantie begin augustus was er vrijwel meteen een snelle actie van een familie uit Duitsland.

Zij wilden absoluut onze boot kopen! En dat is dan ook gebeurd.
Ruim twee maanden vanaf de beslissing om de boot te verkopen is onze boot verkocht. Dat hadden wij beslist niet verwacht.

Homme begeleidt heel deskundig en correct tot en met de afwikkeling en de "after sales".
Wij hebben veel waardering voor zijn enthousiaste manier van doen en zijn ontembare energie. De website ziet er uitstekend uit en trekt veel belangstellenden.

Kortom: wij zijn uitermate tevreden en wensen Homme, zakelijk en privé het allerbeste toe!
Homme: Goede vaart!

Familie J.W.D.Nijkamp
... Wissel deze metabox.
nancy en kees roemers ( nancyroemers@kpnplanet.nl ) heeft geschreven op 30 mei 2008
Je boot verkopen, waar zo veel avonturen mee beleefd zijn is 'n emotionele gebeurtenis.
Er waren 2 belangrijke oorzaken; Onze kinderen langdurig in Amerika te bezoeken en de gevorderde leeftijd.
We kijken nu weer naar een nieuwe horizon!
Homme is hartelijk en bekwaam, waar we veel steun aan hebben gehad. Bedankt!
Dreamwest heeft nu een andere eigenaar, die het schip profesioneel zal inzetten voor calamiteiten op zee,de wadden en meer. Dreamwest zal geen zoet meer proeven.Haar taak ligt op zout, waar ze zich in haar element zal voelen.
Behouden vaart voor Dreamwest en schipper.
... Wissel deze metabox.
Dag Homme Overwijk,
Wilde je nog even een berichtje sturen nadat de boot is verkocht en is overgedragen aan de nieuwe eigenaar.
Het is vlot en prettig verlopen en onze dank daarvoor.
We waren blij(vooral ik) te zien hoe blij en enthousiast de nieuwe eigenaren waren, en we hopen dan ook van harte dat ze er net zoveel plezier aan zullen beleven als dat wij hebben gedaan.
Je gaat verdrietig van boord en ik heb wel even wat traantjes laten gaan.
We hebben er 36 jaar mooie reizen en veel leuke dingen aan beleeft en dat zijn mooie herinneringen aan terug te denken.
Veel succes met de zaak en je nieuwe huis.

hartelijke groetjes,

Tjeerd en Fré van der Zee út Burgum
... Wissel deze metabox.
Thomas en Henny Slot ( hennyslotema@hotmail.com ) heeft geschreven op 10 april 2008
Hallo Homme,
Enorm bedankt voor de bemiddeling betreffende de stoffering van onze Valk kruiser.Binnen 4 weken was alles gerealiseerd, en hoe!
Dikke klasse.
Nogmaals bedankt.
Thomas en Henny Slotema
... Wissel deze metabox.
Sanneke ( s.fennet@chello.nl ) heeft geschreven op 9 april 2008
Jammer dat anonieme gastenboekschrijvers zich niet bekend durven maken. Om die reden zouden dit soort berichten wat mij betreft verwijderd mogen worden... Schrijven okee.Negatief mag ook best, maar maak jezelf bekend !
... Wissel deze metabox.
Bezoeker heeft geschreven op 30 maart 2008
Meneer Overwijk, toch vinden wij het een zeer zielige bedoeling hoe u zich vergelijkt met zeer gerennomeerde jachtmakelaars. Voor een lokale bemiddelaar uit Lippenhuizen lijkt ons dit toch een beetje overdreven. Wat een groot aantal bezoekers op uw site zal genereren is uw advertenties op marktplaats, echter mag u zichzelf afvragen wat de kwaliteit van deze bezoekers zijn. U gaat voor de kwantiteit en niet voor de kwaliteit. Hiermee schetst u een foutief beeld van uw populariteit op internet.
... Wissel deze metabox.
nancy en kees roemers ( nancyroemers@kpnplanet.nl ) heeft geschreven op 30 maart 2008
Graag willen wij reageren op de opmerking van een anonieme bezoeker.

Het gastenboek van Overwijk Jachtbemiddeling geeft aan dat klanten positief zijn. Mensen die aankopen hebben gedaan zijn zeer tevreden. Homme is een eerlijk, maar óók kundig adviseur en begeleidt zowel de verkoper als koper uitstekend.Hij is altijd optimistisch aan het werk en doet zijn uiterste best zijn klanten naar tevredenheid tegemoet te treden.Dat een anonieme bezoeker op de gastenboek site staat met negatieve uitlatingen zal zijn oorzaak hebben, dat anonieme bezoeker jaloers is op de uitstekende kwaliteiten van verkoop resultaten door Overwijk Jachtbemiddeling.
Verklaarbaar is dit ook wel, want zijn site is absoluut uitgebreid en fraai met kundige fotoreportages. Dit alles moet men in zijn macht hebben. Dát is niet voor iedereen weggelegd. Wij vinden dat een ieder zich bij zijn leest moet houden.
De een is goed in dit en de ander heeft weer andere kwaliteiten. Die andere kwaliteiten heeft de anonieme bezoeker óók wel, alleen hij heeft ze nog niet ontdekt.Dat maakt mensen soms grimmig!

Nancy Roemers
Kees Roemers
... Wissel deze metabox.
Theo en Tiny Pieters heeft geschreven op 30 maart 2008
Wij sluiten ons aan bij de vorige schrijvers van het gastenboek. Wij vinden dat Overwijkjachtbemiddeling behoort tot de betere botenmakelaars. Vorig jaar hebben wij bij hem een boot aangekocht naar volledige tevredenheid. De boot is opnieuw geschilderd en voorzien van een nieuwe cabriokap, dit alles onder bemiddeling van Homme Overwijk. Homme bedankt voor je fantastische bemiddeling, voor ons ben je de botenmakelaar.

Groetjes Theo en Tiny Pieters

PS, ook de groetjes aan Rene Gentner(de schilder)
... Wissel deze metabox.
Bezoeker heeft geschreven op 26 maart 2008
Ten aanzien van de statistieken die Overwijk gebruikt wil ik u toch even wat laten zien. Het onderstaande staat op diverse sites vermeld. Als ik meneer Overwijk was zou ik toch eens nadenken voordat er zulke grafiekjes op websites worden geplaatst.

Kritiek op Alexa Traffic Rank; te weinig gebruikers toolbar

Wie de Alexa top 500 lijsten enigszins bestudeert zal zien dat de gegevens niet altijd even betrouwbaar zijn. Voor de sites die wereldwijd opereren zijn de gegevens relatief betrouwbaar, maar voor Nederland zijn ze dat verre van. Dit komt doordat Alexa afhankelijk is van de mensen die de alexa toolbar hebben geinstalleerd en dat zijn er in Nederland niet enorm veel. Zo kan het gebeuren dat je site ineens enorm vooruit schiet als een groepje gebruikers met toolbar je site bezoekt.

Alexa Traffic Rank is dus vooral indicatief en ter vermaak. Wetenschappelijke conclusies kunnen er vooral wereldwijd mee worden getrokken, maar zeker niet in de Nederlandse markt.Reactie van de webmaster: Commentaar van H.

Overwijk:
Beste anonieme bezoeker.
Inderdaad is ooit eens aangetoond dat bezoekers met een Alexa Toolbar zorgen voor een hogere kwalificatie van de bewuste site. Het is dan niet fair om sites die verschillende onderwerpen bestrijken te vergelijken. Het is namelijk aannemelijk dat de doelgroep de de bewuste toolbar gebruikt juist geinteresseerd in een specifiek onderwerp en daardoor een voorkeur heeft voor bepaalde sites. De sites die in het onderzoek op deze site worden genoemd hebben echter alle hetzelfde onderwerp (aanbod van boten in Nederland) en de doelgroep met de toolbar zal niet een voorkeur hebben voor een bepaalde site. De vergelijking kan daarom juist wel worden gemaakt tussen sites die hetzelfde onderwerp behandelen. Dit wordt ook in de tekst genoemd die u citeert alleen heeft u dat bewuste deel weggelaten.
Ik heb dus wel degelijk gedegen onderzoek gedaan naar de traffics en dit niet naar mijn hand gezet. Overigens bent u de eerste die anoniem een bericht achterlaat dus is het voor mij alleen mogelijk u op deze manier aan te spreken.
... Wissel deze metabox.
Willemien Kulk ( willemienk@hotmail.com ) heeft geschreven op 15 oktober 2007
Ik heb eens even gekeken , we zijn nu nog niet aan een grotere boot toe maar
wel stiekem aan het kijken. Ik wil jullie de complimenten geven over
jullie site, mooi veel foto's van buiten en van binnen.
... Wissel deze metabox.