Verkochte boten

Sleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot AmsterdammerSleper/sleepboot Amsterdammer

Sleper/sleepboot Amsterdammer

Prijs:
Verkocht
Bouwjaar:
1927
Afmetingen:
11,50 m x 3,15 m x 1,00 m
Materiaal:
Staal

Vraag meer informatie over de Sleper/sleepboot Amsterdammer

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Subject:
Contact

Stuur de advertentie van de Sleper/sleepboot Amsterdammer door naar een vriend

Naam vriend:
E-mail vriend:
Uw naam:
Uw e-mail:
Ik ontvang graag een kopie
Subject
Opmerkingen:
Doorsturen

Sleper/sleepboot Amsterdammer

Zo'n bijzondere en mooie sleper als deze komt slechts zelden in de verkoop. Dit collectorsitem is oprecht een buitenkans voor de liefhebber.
Het schip is geheel gerefit met de hoofdletter G. Niets is aan het toeval overgelaten en alles wat vernieuwd moest worden is dat ook. En dat alles met behoud van klassieke elementen. Vanaf 2004 is het schip geschikt gemaakt voor comfortabel leven aan boord. Zo is er centrale verwarming, een badkamer met douche en maar liefst vijf slaapplaatsen. Het Hydrosta stuurwerk met autopilot en gyro- en servobesturing mag ook niet onvermeld blijven evenals de Kromhout-aandrijving. De lijst met werkzaamheden en vernieuwingen is ellenlang en het zal geen verbazing wekken dat de investeringen de vraagprijs ver overtreffen.

Onze opmerkingen

  • Het geheel is in bijzonder nette staat niet in het minst omdat het schip altijd onder dak ligt.
  • De antifouling is in het voorjaar van 2019 gedaan. Het lakwerk van de koekoek verdient aandacht.
  • We hebben de boot uitgebreid geïnspecteerd en daarbij geen noemenswaardige aandachtspunten geconstateerd behalve diegene die in de specificaties zijn vermeld.
  • Serieus geïnteresseerden kunnen het schip op afspraak bezichtigen in Jachthaven de Kranerweerd in Zwartsluis.

Overzicht uitgevoerde werkzaamheden door huidige eigenaar

Werkzaamheden najaar 2004 uitgevoerd door Hebo Maritiemservice B.V.:

  • Nieuwe roef met stahoogte
  • Verhogen stuurhut
  • Nieuwe vloer in stuurhut voorzien van afvoeren
  • Plaatsen stalen machinekamerschot
  • Plaatsen bakskist op achterdek met luik
  • Waterlijn geheel gedubbeld (6 mm)
  • Onderwater achterschip gedubbeld (6 mm)
  • Kop gedubbeld (6 mm)
  • Klinknagels opgelast
  • Diverse dikwandige standpijpen geplaatst tot boven de waterlijn
  • Luiken aangepast en voorzien van RVS hang- en sluitwerk
  • Verschansing verstevigd
  • Gasbun gemaakt
  • Schroefspoed afgesteld op motorvermogen door Lips NV

Schilderwerkzaamheden voorjaar 2005 uitgevoerd door Bonsink Yacht Paintings B.V.

  • Geheel stralen onder- en bovenbouw schip door van Benthem en Bakker
  • Aanbrengen verfsysteem 2 componenten

Nieuw interieur ingebouwd winter 2005/2006

  • Isoleren en betimmeren voorkajuit met sipo mahonie
  • Isoleren en betimmeren achterkajuit
  • Plaatsen apparatuur voorkajuit
  • Glas vervangen patrijspoorten
  • Natte ruimte bouwen en met polyester afwerken door R. Koolwijk

Werkzaamheden uitgevoerd in samenwerking met Bonsink Aquaservice voorjaar 2006:

  • Plaatsen Webasto hete lucht kachel

Werkzaamheden uitgevoerd in samenwerking met Bonsink Aquaservice winter 2006/2007:

  • Maken en plaatsen frame op rubbers voor motor en keerkoppeling
  • Vervanging oude keerkoppeling door Brevo keerkoppeling
  • Vervangen dynamo (24/100) en spanningsregelaar (Alpha Pro B 24V)
  • Vervangen dieselpomp door gereviseerd exemplaar (Niels Mulder)
  • Vervangen oliekoeler
  • Plaatsen boegschroef (Vetus 80 Kgf)
  • Plaatsen dieptemeter
  • Plaatsen stuwdruklager met homokinetische aandrijfas (Python Drive)
  • Vervangen alle elektrische bedrading
  • Opdelen stroomvoorziening in 3 accugroepen van 24 Volt t.b.v. starten, licht en boegschroef

Werkzaamheden uitgevoerd door Hydrosta B.V. in winter 2006/2007:

  • Plaatsen hydraulisch bekrachtigd stuurwerk (Hydrosta) met Navio autopilot, giro- en servo-besturing

Werkzaamheden uitgevoerd door Stoffeerderij Calypso voorjaar 2009:

  • Nieuwe kussen voor- en achterkajuit
  • Nieuwe bekleding voor- en achterkajuit

Werkzaamheden winter 2010/2011:

  • Plaatsen Webasto diesel-CV-verwarmingsketel
  • Plaatsen radiatoren
  • Betimmeren stuurhut
  • Ontwerpen en bouwen dashboard stuurhut
  • Vervangen en restaureren motorbediening
  • Plaatsen zonnepanelen


Algemeen

MerkSleper/sleepboot
ModelAmsterdammer
Afmetingen11,50 m x 3,15 m x 1,00 m
RompvormRondspant
Dek en opbouw materiaalStaal
BesturingStuurwiel hydraulisch bekrachtigd stuurwerk (Hydrosta) met Navio autopilot, giro- en servo-besturing.
Waterverplaatsing15 ton
Doorvaarthoogte normaal2,8 m
WerfScheepsbouwbedrijf Kuijper NV te Schoorldam (mogelijk)
LigplaatsJachthaven Kranerweerd, Het Oude Diep 5 - 7, 8064 PN Zwartsluis Nederland
CEVrijgesteld

Accommodatie

Indeling en verblijfsruimtes: Zie lay-out hieronder.
Stahoogte: 190 cm
Zie alle exacte stahoogtes hieronder.
Eethoek:
Machinekamer:
Hutten: 1
Zie lay-out hieronder.
Slaapplaatsen: Vast: 3 Extra: 2
Type interieur: Klassiek, warm
Kleur stoffering: Rood
Matrassen:
Kussens:
Watertank & materiaal: 500 liter Staal
Gecementeerd ca. 2008.
Watertankmeter: Tankmeter niet betrouwbaar.
Watersysteem: Druksysteem
Warm water: Quick Boiler 50 liter verwarmd door CV-verwarmingsketel of verwarmingselement (1200 W)
Buitenwater: buitendouche
Aantal douches: 2
In badkamer en buiten.
Toiletten: 1 Handmatig
Kooktoestel & brandstof: 3 pit(ten) Gas
Smev 3-pits gaskooktoestel met elektronische ontsteking en afvoer.
Koelkast & voeding: 75 liter Elektrisch
Vitrifigo Sea C75 LA met externe compressor.
Verwarming: CV Webasto diesel centrale verwarming Thermo 50.
Opmerkingen:

Lay-out

  • Zeer royaal achterdek met bank maar tevens plaats voor een flinke tuinset.
  • Demontabele stuurhut met royaal dashboard en instrumentarium met toegang tot de voorroef en achterroef.
  • Voorroef met grote keuken en fraaie kasten aan bakboord. Aan stuurboord kastruimte. In de voorpiek een dinette met een kast.
  • Achterroef met centraal de badkamer met toilet en douche. Aan weerszijden van de badkamer 3 bedden.

Stahoogtes (cm)

  • Stuurhut: 196
  • Voorroef: 188
  • Achterroef: 185
  • Badkamer: 183

Afmetingen bedden (cm)

  • Dinette: 220 x 220 (taps toelopend)
  • Achterroef stuurboord: 235 x 75 of 155 x 75 bij gebruik derde bed
  • Achterroef bakboord: 235 x 75 of 155 x 75 bij gebruik derde bed
  • Achterroef overdwars bed: 230 x 75 (als beide bedden aan weerszijden niet worden gebruikt)

Navigatie en elektronica

Log/snelheid: Lowrance
Dieptemeter: Lowrance
Navigatieverlichting:
Roerstandaanwijzer:
Autopilot: Navio autopilot, giro- en servo-besturing (Hydrosta)
GPS: Lowrance Fishfinder GPS
Kaartplotter: Lowrance LMS 520C
Antenne moet nog worden aangesloten.
Fishfinder: Lowrance Fishfinder GPS
Marifoon: Sailor 2048

Motor en elektra

Aantal identieke motoren: 1
Start type: Elektrisch
Type: Binnenboord
Merk: Kromhout
in 1957 geplaatst in heimachine van Johannes Dekker uit Edam, in 1965 overgenomen door Aannemersmaatschappij N.V. Faas, Saphatistraat 30 te Amsterdam en in 1998 gekocht en ingebouwd in de sleper.
Model: 4GS.108
Serienummer: 15450
Bouwjaar: 1957
Aantal cilinders: 4
Vermogen: 60 pk
Urenteller:
Draaiuren: 1.795
Volgens urenteller gemonteerd in -waarschijnlijk- de jaren '90.
Brandstof: Diesel
Verbruik: 4 liter/uur
Geschat.
Keerkoppeling: Brevo afkomstig uit de oude brandweerboot van Amsterdam (gestaan achter 1 van de 2 Kromhout-8-cylinder-motoren met slechts 5.000 draaiuren)
Overbrenging: Schroefas
Voortstuwing: Schroef
4 blads, links draaiend.
Koeling: Indirect
Gelsoten koelsysteem met beunkoeling.
Brandstoftank aantal: 2
Dieseltank ca. 150 liter inwendig geplastificeerd met kijkglas. Dagtank 50 liter met kijkglas
Totale inhoud brandstoftank(s): 200 liter
Materiaal brandstoftank: Polyethyleen
Max snelheid: 12 km/u
Kruissnelheid: 10 km/u
Brandstoftankmeter: VDO
Niet betrouwbaar. Tevens een peilglas.
Toerenteller: VDO
Oliedrukmeter: VDO
Temperatuurmeter: VDO
Boegschroef: Elektrisch
Vetus 80 kgf 24V.
Accu: 6 x
Startaccu 2x 80 Ah JBE (nieuw), huishoudaccu: 2x 140 Ah Varta (nieuw), boegschroefaccu: 2x 140 Ah VMF.
Acculader: 30 A
Dynamo: 100 A
Omvormer: 300 Watt
Zonnepaneel: 500 Watt
Geschat. Inclusief laadregelaar en display MeTer MT-1.
Voltage: 12V 24V 220V
Opmerkingen:

Meetinstrumenten

  • olietemperatuur keerkoppeling
  • olietemperatuurstuurinstallatie
  • olietemperatuur motor
  • watertemperatuur motor
  • urenteller
  • klok
  • voltmeter startaccu's
  • uitlaatgastemperatuur cilinder 1, 2, 3, 4,
  • toerenteller
  • oliedruk motor
  • oliedruk stuurhuis
  • oliedruk keerkoppeling
  • niveau watertank
  • voltmeter boegschroefaccu's
  • voltmeter huishoudaccu's
  • niveau dieseldagtank

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal: 2 x Klipanker Gesmeed
Ankerbevestiging is staalkabel.
Anker bevestiging: Lijn
Ankerlier: Hand
Hekanker:
Zeerailing:
Zwemtrap: Los exemplaar.
Kraan:
Stootwillen, lijnen:

Veiligheid

Bilgepomp: Elektrisch Bilgepomp 2x.
Brandblusser: 2 stuks. Niet gekeurd.
Gasbun met afvoer: